3 min21 januari 2019

Horekatern: laat u ontzorgen, voor uw dag van morgen!

U herkent het wel. Waarschijnlijk bent u ooit begonnen met uw eigen ‘horecadroom’ uit liefde voor het vak. Pure passie was misschien wel de reden om te starten met uw café op de hoek, de snackbar in het centrum of de ijssalon in de buurt. Voor u is niets mooier dan het tappen van het perfecte biertje, het scheppen van het beste ijsje of het serveren van de perfecte kroket. De kwaliteit van het product is heilig en dat moet ook altijd zo blijven.

Het zou te kort door de bocht zijn om ‘carpe diem’ tot het motto van de horeca te benoemen, maar de dagelijkse werkzaamheden staan altijd bovenaan op de agenda. Natuurlijk heeft u als lokale ijsspecialist na het ijsseizoen wel tijd om nieuwe smaken te testen en kunt u als café-eigenaar gewoon op zoek naar het beste bockbiertje, maar de werkzaamheden blijven doorgaan. Uw eigen onderneming is waarschijnlijk ook erg afhankelijk van het seizoen. Zo verdient een ijssalon vaak van maart tot september het geld en vliegen er in deze periode duizenden bollen ijs over de toonbank. Juist in deze maanden zit u als ondernemer waarschijnlijk niet te wachten op administratieve rompslomp die verzuim met zich meebrengt, verkeerde loonstroken of het opstellen van een arbeidsovereenkomst voor een nieuw werknemer.

In situaties als deze kan payroll voor u wellicht het verschil maken. Waarom? Simpelweg omdat u zich dan gewoon weer bezig kan gaan houden met de activiteiten die u echt leuk vindt. Het opleiden van personeel, het vermaken van de gasten en het verbeteren van de kwaliteit van de producten. Terwijl u de gasten bedient, wordt uw personeel verloond. Maar waarom is Payroll nou juist zo geschikt in deze situatie? Wij zetten de voordelen graag voor u op een rijtje in de menukaart van Covebo Payroll & HR:

1. Voorgerecht: Flexibiliteit

U hebt als horecaondernemer waarschijnlijk veel parttimers in dienst, die relatief weinig uren maken. Denk bijvoorbeeld aan de studenten in de bediening of de afwas. Daarnaast heeft u misschien veel te maken met seizoensinvloeden of piekdrukte. Zodra het lekker weer wordt begint de rij voor de ijskraam te groeien en stromen de terrassen vol. In die periodes heeft u waarschijnlijk meer personeel nodig en heeft u meer behoefte aan flexibiliteit.

2. Hoofdgerecht: Kennis

U weet als geen ander hoeveel werk het hebben van personeel met zich meebrengt. Voordat u het weet krijgt u te maken met verzuim of ontstaat er een juridisch geschil. Daarnaast zijn de contracten van uw werknemers nauw verbonden aan de cao en diverse (wijzigende) wetgevingen. Het is natuurlijk niet gek dat u als horecaondernemer al deze kennis niet zelf in huis heeft. In deze situatie heeft u misschien niet alleen behoefte aan flexibiliteit, maar ook aan een kennispartner die wet- en regelgeving op personeelsgebied voor u bijhoudt. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan. Kennis is macht.

3. Nagerecht: Gemak

Vaak bent u als horecaondernemer meewerkend voorman. Voor de vaste klanten bent u het gezicht van de zaak. Zij zien de gerechten het liefst door u bediend worden en delen hun wekelijkse nieuwtjes het liefst met u. Dit is de reden dat uw gasten u graag zelf aan het werk zien. Dit geeft u minder ruimte voor administratief werk, terwijl dit werk juist vraagt om focus en structuur. Door te starten met payroll geeft u niet alleen uw personeelszaken uit handen, maar ontvangt u ook deze focus en structuur. Gemak en ontzorging voor u als horecaondernemer staan hier altijd centraal.

Bent u onder de indruk van onze menukaart en wilt u meer te weten komen over onze gerechten?

Dat kan! Wellicht is payroll wel de oplossing om u te laten ontzorgen, voor uw dag van morgen.

Wilt u meer informatie over ‘Ontzorgen, voor uw dag morgen’? Neem dan eens contact met ons op via sales@covebo.nl!

Ook interessant!

Lees meer blogs uit deze categorie(ën).

Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB)

2 min4 juni 2019

Horekatern: Functioneren en beoordelen

2 min23 mei 2019

Horekatern: Hoe kom ik aan goed personeel?

3 min11 maart 2019